تفاوت‌های زنان و مردان

سوال مراجع:

خانم دکتر عزیز ما چطور میتونیم ویژگی‌های جنس مخالف رو بشناسیم؟

پاسخ دکتر عبدی‌خان؛

مهمترین تفاوت‌های زنان و مردان:

“”زن ها عاطفی تر از مردها هستند””

‌‌➣ یکی از تفاوت های عمده بین زن و مرد، عاطفی تر بودن زنان است و این انتظاری است که زن ها، از مردها نیز دارند! مثلاً زنی که همواره تاریخ دقیق روز ازدواج ، تاریخ تولد همسر، مکان آشنایی و … را به یاد دارد و چه بسا به مناسبت آنها، برای همسر خود، هدیه‌هایی هم تهیه کند، وقتی با شوهری روبه رو می‌شود که نسبت به این مسائل بی اعتنا یا فراموشکار است، نخستین احساسش آن است که همسرش نسبت به او بی علاقه و بی‌اهمیت است.

‌‌➣ باید دانست ادامه چنین تفکرات منفی و برخوردهای احساسی در مدت زمانی اندک، موجب بروز سوء تفاهم و دلسردی از زندگی مشترک می‌شود. لذا آگاهی از این نکات ضمن آن که از ناراحتی های بسیاری جلوگیری می‌کند، احساس مهارت در زندگی مشترک را در شخص رشد می‌دهد و او را به موفقیت می‌رساند.

-مردان اول جذب ظاهر زنان می‌شوند! این سطحی‌نگری نیست؛ غریزه است اگر تفاوت بین زنان و مردان را بشناسیم، برچسب نمی‌زنیم، تحقیر نمی‌کنیم و می‌توانیم رفتارمان را تنظیم کنیم.

    -زنان بیشتر شنیداری و مردان بیشتر بصری هستند. لذا زنان از طریق صمیمیت و کلام، رضایت بیشتری به دست می آورند و مردان از طریق دیدن و عمل.

-قدرت و توانایی زنان در شناسایی احساسات و عواطف دیگران، بیشتر از مردان است.

-مغز و ذهن مردان غالبا تک کاره و طبقه بندی شده و ذهن زنان چند کاره و پیچیده است.

-برای مردان رسیدن به هدف مهم است و برای زنان نحوه ی رسیدن به هدف هم مهم است.

-مردان به ندرت با گذشته زندگی می کنند ولی زنان با گذشته و حال زندگی می کنند.

-برخلاف زنان،مردان توجه زیادی به جزئیات نمی کنند و کل نگرند.

-برای مردان موضوع و هدف بیش از افراد و احساسات اهمیت دارد و در زنان برعکس افراد و احساسات از اهمیتی بیشتری برخوردار است.

-مردان کمک خواستن را نشانه ی ضعف و بی لیاقتی می پندارند و زنان نشانه ی نزدیکی ، صمیمیت و انسانیت.

-در حالیکه برای اکثر مردان ثروت ، قدرت ، جاه و مقام در اولویت قرار دارند،برای زنان روابط انسانی،مهر،محبت،عشق و زیبایی در صف مقدم هستند.

-مردان طالب احترام بی قید و شرط و شیفته ی قدرت اند و زنان طالب عشق بی‌قید و شرط و شیفته‌ی زیبایی هستند.

-برای زنان گفتگو و روابط به اندازه‌ی تفریح و سرگرمی برای آقایان، لذت بخش و آرامش دهنده است.

    -زنان به مسائل و موضوعات از دید شخصی (احساسی) و آقایان بشکل عینی نظر می اندازند.

    -زنان در بیان مساله معمولاً از جزئیات شروع کرده و در پایان به موضوع اصلی می رسند اما مردان برعکس،ابتدا موضوع اصلی را بیان کرده و آنگاه در صورت لزوم به ذکر جزئیات می‌پردازند.

    -زنان در گفتگو یک ارتباط دوطرفه و فعال برقرار می‌کنند و مقاصد خود را معمولاً به صورت ایماء و اشاره و در لفافه ابراز می‌کنند ولی مردان بسیار مختصر، کوتاه،شفاف و صریح مطلب خود را بیان می‌کنند.

.

درخواست مشاوره