تکنیک تشکر از ذهن‌

چگونه از دام افکار سخت‌مان رها شویم ؟ 

ذهن آدمی، ابزار خارق‌العاده‌ای است که قادر است با شیوه‌های مختلف، تمام زندگی ما را تغییر دهد. اما یک نیمه تاریک نیز دارد. نیمه تاریک ذهن آدمی این است که به سرعت از ما انتقاد می‌کند. ما را سرزنش می‌کند، ما را مورد قضاوت قرار می‌دهد، دنبال اشتباهات ما می‌گردد، و ما را خوار و خفیف می‌کند.

تمرین: یک تمرین کوچک برای اینکه به شما کمک کند تا از قلاب آن افکار بی‌فایده خلاص شوید. و بر آن‌ها قدرت داشته باشید و از آنها بیرون بیایید

این تمرین تشکر از ذهن‌تان نام دارد. بنابر این هر چه ذهن‌تان به شما می‌گوید که چقدر پست، زننده و نفرت انگیز هستید، فقط با حس شوخ طبعی و حس بازیگوشی جواب بدهید:” ممنون از بابت اطلاعاتی که در اختیارم قرار گذاشتی” با  ذهن نباید بحث کرد، درسته؟ وقتی که، من بیشتر علاقه نشان بدهم که این کار را انجام بدهم، فقط به ذهنم اجازه می‌دهم که به حرفهایش ادامه بدهد. در صورتی که می‌توان توجه و انرژی‌ را صرف انجام کاری کنیم که برایمان مهم است. 

بنابراین از این تکنیک گاهی استفاده کنید و آن را با شوخ طبعی و حس بازیگوشی انجام دهید. پس اگر ذهن‌تان هر گونه دشنام و حرف‌های زننده به شما بگوئید: فقط با حس شوخ طبعی بگوئید: ممنون ذهن من.. و انرژی‌تان را مجداً به روی کاری که برای زندگی‌تان مهم است، متمرکز کنید و در دام افکارتان گرفتار نشوید.

🖊️دکتر راس هریس

درخواست مشاوره